Ismertető

   

  

Mottónk:

„Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, míg tényleg megnövök.

Guggoljon ide mellém, ki nem csak hallani, de érteni akar, hogy közel legyen a szívdobogásunk.”

(Birtalan Ferenc)

    

Az Újbudai Gólyahír Bölcsőde bemutatása

Bölcsődénk a XI. kerület és Budaörs határán, csendes és nyugodt zöldövezetben, Madárhegyen helyezkedik el. Tömegközlekedéssel több buszjárattal is könnyen megközelíthető, egészen a Rupphegyi útig. A gépkocsival érkezők számára közvetlenül a bölcsőde előtt parkolási lehetőség áll rendelkezésre, mely ingyenesen vehető igénybe. Intézményünk kis létszámú, 28 gyermek befogadására alkalmas, ami családias hangulatot biztosít. A gyermekek egy nevelési-gondozási egységben kerülnek elhelyezésre, amely két csoportszobára oszlik. Ezekhez közvetlenül kapcsolódnak a kiszolgáló helyiségek, mint a fürdőszoba, gyermeköltöző és játszóudvar. Zöld környezetben található a gondosan és korszerűen kialakított kertünk. Saját játszókertünk biztosítja a mozgásigény és a friss levegő szükségletének kielégítését a bölcsődei ellátást igénylő kisgyermekek számára. A Gyermekcentrum területén egy óvoda és egy gyermekorvosi rendelő is működik, melyekkel szoros együttműködést ápolunk. Az udvari bejárat közös, biztonságos és akadálymentesített. A családbarát komplexum modern, fenntartható és minden igényt kielégítő környezetet kínál a kisgyermekes családok számára.

  

Célunk

Olyan biztonságot nyújtó, tevékenységre ösztönző környezetet biztosítunk, ahol a gyermek átélheti az önfeledt játék örömét. Ebben a környezetben a felnőttek segítik és megfigyelik a gyermek igényeit, megfelelő eszközöket adnak a kezükbe, bemutatják azok használatát, és felkeltik az érdeklődésüket és alkotókedvüket. Arra törekszünk, hogy támogassuk a gyermekek kompetens viselkedésének kialakulását és biztosítsuk a kiegyensúlyozott testi, lelki, érzelmi és értelmi fejlődésük lehetőségét. Célunk továbbá a családi élet erősítése szoros és aktív együttműködés révén, hogy támogathassuk a szülőket a gyermekek személyiségének formálásában.

  

Intézményünk pedagógiai hitvallása

  • Az Újbudai Gólyahír Bölcsőde elsősorban a gyermek igényeit és az ő érdekeit szolgálja.
  • Az intézményünk feladatának tekinti a szakszerű, színvonalas ellátás biztosítását, amely elengedhetetlen a kiegyensúlyozott és harmonikus fejlődés, a személyiség kibontakozása érdekében.
  • A bölcsődei nevelés középpontjában a kisgyermek és közvetetten a család áll. A családot komplex rendszerként kezeljük, így nemcsak a kisgyermekek nevelése és gondozása, hanem az egész család támogatása is a célunk. Fontosnak tartjuk, hogy a családi és a bölcsődei nevelés összhangban legyenek egymással.
  • A gyermekek egyéni és életkori igényeit, szükségleteit figyelembe vesszük és professzionális módon elégítjük ki a bölcsődei kereteken belül.
  • A bölcsődénkben lévő derűs és szeretetteljes légkörben a gyermekek jól érzik magukat és megtapasztalhatják az önfeledt, szabad játékot. A játék során a gyermekek érdeklődése és kíváncsisága kielégítése által tapasztalatokat gyűjtenek, ismereteket szereznek, belső világuk gazdagodik.
  • Törekszünk arra, hogy a kisgyermek igényeihez igazodó közös tevékenység során kiemelt szerepet kapjanak az élmények, valamint a viselkedési és helyzetmegoldási minták átadásai. Támogatjuk az önálló próbálkozásokat és a kreativitást. Teret biztosítunk a gyermeknek, hogy különböző helyzetekben kifejezhesse önmagát.
  • Bölcsődénkben lényeges szerepet kap a feltétel nélküli elfogadás, az empátia, a tisztelet, valamint a másság elfogadása és elfogadtatása. A bizalmon és elfogadáson alapuló társas kapcsolatok kialakítása bizonyítottan hozzájárul az érzelmi és társas kompetenciák fejlesztéséhez.
  • Kisgyermeknevelőink fő feladata, hogy bátorító és támogató odafigyeléssel kísérjék, segítsék a gyermekek tevékenységeit. Kiemelt figyelmet fordítanak az egyéni szükségletek kielégítése és érzelmek jogosságának elismerése, valamint a gyermek érzelmi állapotának megfelelő módon való támogatása.

      

Intézményünk filozófiája

„Ezekben az években eldől az ember sorsa jóformán egész életére.” (Kodály)

   

A 0–3 éves kor a gyermek életének legszenzitívebb időszaka, ekkor alapozzuk meg azokat a képességeket és szokásokat, melyek egész életükre kihatnak. Kiemelten fontos számukra a gyermekközpontú szemlélet és a biztonságérzetet nyújtó harmonikus légkör megteremtése. Bölcsődénk szakmai felelőssége, hogy a gyermekek minden szükséges támogatást és segítséget megkapjanak önállósági törekvéseik megéléséhez. Ezt úgy érjük el, hogy kisgyermeknevelőink naprakész tudással rendelkeznek, és magas szinten alkalmazzák megszerzett tapasztalataikat.

  

Intézményünkben kísérleti jelleggel Montessori szellemiségű csoportot vezettünk be. A Montessori pedagógiai elveket a korszerű pszichológiai és pedagógiai ismeretek fényében alkalmazzuk, hogy hatékonyabbá tegyük a bölcsődei ellátást. Ez a pedagógiai megközelítés lehetővé teszi a gyermekek autonómiájának elősegítését, és minden szinten alkalmazható a nevelés során, ideértve a bölcsődei környezetet is. A Montessori módszer keretében a gyermekek számára megfelelő eszközöket választunk ki és ismertetünk meg velük, hogy támogassuk fejlődésüket és tanulási folyamataikat.

  

Montessori nevelési szemlélet

Montessori pedagógiai megközelítés gyermekközpontú, ami azt jelenti, hogy minden egyes gyermek egyéni fejlődése és tanulási ritmusa az elsődleges kiindulópont.

  

A nevelés középpontjában maga a gyermek áll, a gyermekre, mint egyénre összpontosít. „Ne! Segíts nekem, hogy magam csinálhassam” – ezzel a kéréssel fordult egyszer egy gyermek Maria Montessorihoz. Ez a kérés végül a pedagógus egész nevelési koncepciójának a vezérmotívumává vált. A Montessori módszer olyan pedagógiai megközelítés, amely játékélményeken keresztül ösztönzi a gyermek ismeretszerzését, és bizonyítottan hozzájárul sikereik és magabiztosságuk fejlődéséhez életük során. Alapvető pillére a gyermek tisztelete. A Montessori pedagógia lényege a szeretet nevelése, az egymás iránti tolerancia kialakítása, az önállóság támogatása, valamint a figyelem, a társas kapcsolatok és a közösségi együttműködés elősegítése. Legfontosabb alapelvei közé tartozik a holisztikus nevelés és világnézet kialakítása, a természet szeretete és védelme, valamint az önállóság, segítőkészség, kreativitás, problémamegoldó képesség és gondolkodás fejlesztése.

  

Felnőttként a világot más szemmel nézzük, mint gyermekkorunkban. Számunkra a cél és az eredmény fontosabb, míg a gyerekek inkább a folyamatot élvezik. Ők tapasztalataik révén tanulnak leginkább. A felnőttek példamutatása különösen fontos számukra, hiszen tőlünk tanulják a helyes viselkedést és attitűdöt. A kisgyermeknevelők bölcsődei környezetben arra törekednek, hogy minden helyzetben megfontoltan és nyugodtan reagáljanak, hogy átadhassák ezt a hozzáállást a gyermekeknek. A szabályokat és szokásokat példáikkal közvetítik, így a gyerekek is magukévá teszik ezt a nyugodt, megfontolt szemléletet.

  

A hangsúlyt a szabad játékra helyezzük, mivel ebben a gyermekek aktívan részt vesznek saját tanulási folyamataikban. Fontos számukra a cselekvési szabadság, de ennek is vannak meghatározott feltételei: A megfelelően előkészített környezet nélkülözhetetlen a szabad cselekvés kielégítéséhez, nem zavarhatnak másokat, nem veszélyeztethetik saját vagy mások biztonságát, és testi-lelki épségben kell lenniük.

  

Az optimális tér lehetőséget biztosít a gyermek számára, hogy önállóan választhassa meg játékát és annak időtartamát, illetve könnyen hozzáférjen a szükséges eszközökhöz.

  

A csoportokban egyesítjük a hagyományos és Montessori eszközöket, melyek célja, hogy serkentsék a gyermekek kreativitását, ösztönözzék felfedezési vágyukat és önálló tanulásukat gyakorláson keresztül. A kisgyermeknevelők újrahasznosított, otthoni alapanyagokból, kézzel Montessori játékokat és eszközöket készítenek. Ezek egyszerűen használhatóak, támogatják a gyermek öntevékenységét, saját tanulási folyamataikat, fejlődésüket. A Montessori eszközök fejlesztő hatása abban rejlik, hogy felkínálásuk indirekt módon valósul meg, a gyermek belső motivációjára történik, önreflexióra ösztönöz. Minden terület egy-egy készségre koncentrál, kifejezetten az autonómia segítésére, az önálló játék és problémamegoldás támogatására készültek. A kisgyermeknevelők szerepe támogató, segítő, a gyermek próbálkozásait, törekvéseit, sikereit elismeréssel jutalmazza. A kisgyermek igényeihez igazodó közös tevékenység során kiemelt szerepet kapnak az élmények, a viselkedési és helyzetmegoldási minták átadása, az önálló próbálkozás és a kreativitás támogatása. A gyermeknek teret biztosít az önkifejezés lehetőségeinek megteremtésére a különböző helyzetekben.

  

A Montessori eszközök rendkívül pozitív fejlesztő hatással vannak a gyerekekre számos szempontból:

  1. Önállóság és döntéshozatal: A Montessori eszközök lehetővé teszik a gyerekek számára, hogy saját maguk válasszanak tevékenységeket és eszközöket. Ez fejleszti az önállóságot, önbizalmat és döntéshozatali képességeket.
  2. Koncentráció és figyelem: A Montessori anyagok gyakran ösztönzik a hosszabb ideig tartó koncentrációt és figyelmet. A gyerekeknek lehetőségük van saját tempójuk szerint felfedezni és tanulni, ami javítja a figyelmi képességeket.
  3. Motoros készségek: Az eszközök manipulatív jellege segíti a finommotoros készségek fejlődését. Például a kézi ügyességet és koordinációt fejlesztő feladatok.
  4. Problémamegoldás és kreativitás: A Montessori anyagok gyakran olyan feladatokat tartalmaznak, amelyeket a gyerekeknek maguknak kell megoldaniuk. Ez fejleszti a problémamegoldó képességet és a kreatív gondolkodást.
  5. Szociális és érzelmi fejlődés: A Montessori eszközök használata során a gyerekek tanulnak másokkal együtt dolgozni, türelmet gyakorolni, és másokra figyelni. Ez támogatja szociális készségeik és érzelmi intelligenciájuk fejlődését.
  6. Önkontroll és fegyelem: A Montessori módszerben a gyerekek gyakran saját maguk választják meg a tevékenységeiket és dolgoznak azokon. Ez hozzájárul az önkontroll és fegyelem kialakításához.

Összességében a Montessori eszközök nemcsak segítik a gyerekek akadémiai készségeinek fejlődését, hanem széleskörűen támogatják teljes fejlődésüket, beleértve az önállóságot, kreativitást, motoros és szociális készségeket is.

  

Bölcsődei nevelésünk – gondozásunk

A Nevelési-gondozási munkánkat a Bölcsődei nevelés-gondozás Országos Alapprogramjában megfogalmazott szabályzók alapján látjuk el. Az Újbudai Gólyahír Bölcsőde ezen elvek megvalósulását vallja és támogatja.

A bölcsődei nevelés- gondozás alapelvei:

  1. A család rendszerszemléletű megközelítése
  2. A kora gyermekkori intervenciós szemlélet befogadása
  3. A családi nevelés elsődleges tisztelete
  4. A kisgyermeki személyiség tisztelete
  5. A kisgyermeknevelő személyiségének meghatározó szerepe
  6. A biztonság és a stabilitás megteremtése
  7. Fokozatosság megvalósítása
  8. Egyéni bánásmód érvényesítése
  9. Gondozási helyzetek kiemelt jelentősége
  10. A gyermeki kompetenciakésztetés támogatása

  

A kisgyermeknevelőink egy csoport napirendjének kialakításánál több tényezőt is figyelembe vesznek, pl.: a gyermekcsoport létszáma, életkori összetétele, fejlettsége, egyéni szükségleteik, vagy az évszakok váltakozása, az időjárás változása. A személyi állandóság, a tárgyi feltételek, a jó munkaszervezés, a bölcsődei dajkával való összehangolt munka és a gyermekek otthoni életének lehetőség szerinti figyelembevétele mind hozzájárulnak a megfelelő napirend kialakításához.

  

A kisgyermekek számára a személyi és tárgyi környezet állandósága elengedhetetlen, melyet igyekszünk megvalósítani, biztosítani. Saját kisgyermeknevelői rendszer működik, amely a biztonság és a stabilitás megteremtésének szabályán alapul. A gyermekek egyéni igényeit, problémáit, szokásait figyelembe veszik. Csoport- és helyállandóságra törekszünk, amely növeli az érzelmi biztonságot és alapul szolgál a tájékozódáshoz, a jó szokások kialakításához.

  

Személyi feltételek

A bölcsődei nevelésben a korosztály életkori sajátosságaiból adódóan meghatározó a kisgyermeknevelő szerepe, tehát alapvető szempont, hogy egy kisgyermek életét ugyanaz a kisgyermeknevelő pár kísérje végig figyelemmel a bölcsőde megkezdésétől egészen az óvodába indulásig. Egy kisgyermeknevelő maximum 6-7 "saját" gyermeket láthat el. A kisgyermeknevelők rugalmas munkabeosztással dolgoznak, ezzel biztosítva az állandó jelenlétet a gyermek körül. Dolgozóink szakirányú szakképesítéssel, megfelelő szakmai kompetenciával és identitással, kellő önismerettel, magas szintű társas készségekkel rendelkeznek. Biztosított számukra a magasabb fokú képzéseken, akkreditált képzéseken, házi továbbképzéseken való részvétel.

  

A kisgyermeknevelők mindennapjait és munkáját egy dajka segíti, aki a gyerekek felügyeletében, a higiéniai teendőkben és egyéb területen lát el feladatokat.

  

A gyermekek fejlődését bölcsődeorvos követi nyomon heti rendszerességgel, a kisgyermeknevelőkkel szorosan együttműködve.

   

Tárgyi feltételek

A megfelelő tárgyi környezet kialakítása a nevelőmunkánk nélkülözhetetlen része. Az Újbudai Gólyahír Bölcsőde berendezését úgy alakítottuk ki, hogy megfelelően szolgálja a gyermekek gondozását-nevelését. Egy gondozási egységből áll, melyben 2 csoportszoba kap helyet. A bölcsődénk szervezeti alapegységei a gyermekcsoportok. Egy bölcsődei csoportba, ha minden gyermek betöltötte a 2. életévét, akkor 14, ha 2 évesnél fiatalabb gyermek is van, akkor 12 fő vehető fel. A tágas szobákban a fa bútorok, az ízléses dekorációk, a színes és változatos játékeszközök otthonosságot és melegséget sugároznak. A nagy méretű ablakok által világos és napos környezet veszi körül a gyermekeket. Ebben a nyugalmat sugárzó, derűs légkörben a gyermek biztonságban érzi magát, bátran kísérletezik, felfedez, amely alapja a felszabadult játéknak. A gyermekeknek olyan környezetet alakítottunk ki, amely nem jelent számukra veszélyforrást. Életkori igényeiknek megfelelő telepített és mobil játékeszközök, homokozók, vízpermetezős pancsolók támogatják a gyermekek szabad, önfeledt mozgását és játéktevékenységét. A bölcsődei játékkészlet összeállításánál az egészségügyi és a pedagógiai szempontokat egyaránt figyelembe vesszük. A kiválasztott bútorok, tárgyak, eszközök mérete, formája megfelel a szakmai szabályok előírásainak, biztonságosak. Alkalmasak a gyermekek önállóságának elősegítésére, a gyermekek életkori sajátosságainak és egyéni fejlettségi szintjének megfelelően vannak kiválogatva. Az alapjátékok minden csoportban megtalálhatóak, természetesen ezen kívül egyéb játékeszközök is biztosítottak, melyek a csecsemőkorú-, a tipegő korú- és a nagycsoportos gyermekek igényeit egyaránt kielégítik.

   

Csoportok neve

  • Zöldike
  • Tengelic

    

A csoportszobák egy közös fürdőszobába nyílnak, közvetlen kertkapcsolattal rendelkeznek és egy teraszrésszel, ahol lehetőséget kínálunk a kinti tevékenységekre, a változatos, nagymozgásos játékokra, illetve a szabad levegőn való alvásra. A kint altatáshoz megfelelő ruházatot és ágyneműt a bölcsőde biztosít. A felügyelet ilyenkor is folyamatosan megoldott.

  

A gyermeköltözőbe lépve hangulatos környezet fogadja a bölcsődébe érkezőket, mindenkinek saját, jellel ellátott szekrényt biztosítunk a személyes tárgyak, ruhák tárolására. A gyermekek méretéhez igazodó bútorok találhatóak itt is, amelyek az önállósági törekvéseiket nagy mértékben támogatják.

  

A családokkal való együttműködésre, a kölcsönös tiszteleten, bizalmon alapuló partneri viszony kialakítására törekszünk munkatársainkkal. A mindennapok folyamán a szülők és a bölcsőde közötti kapcsolattartásra, a kölcsönös tájékoztatásra nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekek jóllétének érdekében.

Családi délutánok, közös programok kerülnek megrendezésre ünnepkörökhöz, jeles napokhoz kötötten, melyeken a gyerekek a családjukkal közösen vehetnek részt. A programok lehetőséget adnak a szülő-intézmény kapcsolatának elmélyítésére. A felszabadult hangulatú délutánokon a szülők mélyebben megismerkedhetnek egymással, barátságok alakulnak ki, mely által igazi közösséggé kovácsolódnak.

   

Rendszeresen tartunk szülőcsoportos beszélgetéseket, ahol a szülők feltehetik a gyermekük nevelésével, gondozásával, fejlődésével kapcsolatban felmerülő kérdéseiket, illetve a szülői kompetencia érzése erősítése valósul meg szakképzett kisgyermeknevelőink által.

   

Környezettudatos szemlélet

A bolygónk jövőjéért felelősek vagyunk! Bölcsődei dolgozókként az is a feladataink közé tartozik, hogy a gyermekeknek irányt mutassunk egy fenntartható élet, környezettudatos életmód és a helyes szokások kialakításában. A környezettudatos felnőtté válás már gyermekkorban elkezdődik, így fontos a gyermekek edukációját minél előbb megkezdeni. Olyan szokásokat, viselkedésformákat alakítunk ki, amelyek meghatározzák a természettel és a szoros környezetünkkel való jó kapcsolatot, kiegyensúlyozott együttélést. A gyermeknek a szülők és a felnőttek nyújtanak példát, átveszik a jó és a rossz szokásokat egyaránt. Hisszük, hogy a szülők szemléletformálásában is központi szerepe van a kisgyermeknevelőknek. A bölcsődében dolgozó munkatársak szerepet vállalnak az intézményes nevelés helyszínein, a családokat motiválják és támogatják a változások előremozdítása érdekében.

  

A bölcsődénkben kiemelt szerepet kap a környezettudatos nevelés támogatása, melyből a gyermekek játékosan veszik ki a részüket. A környezeti nevelés beépítése a mindennapokba az elhivatott kisgyermeknevelőink által valósul meg, akik helyet, időt és alkalmat teremtenek a gyermekek számára az élményközpontú, spontán történő tanulásra, tapasztalásra és ismeretszerzésre. Ezek a tapasztalatok hatnak a gyermekre, ami akaratlanul alakítja a családok szemléletmódját is.

  

A Montessori szemléleten alapuló pedagógia, a környezet közelsége által, a természetes anyagok megjelenésével, használatával, a játékok saját kezűleg való elkészítésével újrahasznosított anyagokból pedig nem utolsó sorban kiválóan összeegyeztethető a környezettudatossággal.

   

A kisgyermeknevelők szerepe

  • a környezettudatos, fenntartható élet alapköveit letenni a korszerű környezeti nevelőmunkával,
  • játékosan megismertetni és megszerettetni a minket körülvevő környezetünket,
  • felhívni a figyelmet a természet hangjaira, csodáira,
  • esztétikus környezet biztosítása által az esztétikai befogadásra és tevékenységre való képesség kialakítása,
  • a bölcsődében kialakított veteményesben, gyógynövényes kertben változatos tevékenységek megszervezése, a növények gondozása, ápolása, magvetés, palánta ültetés, öntözés, a termések szüretelése, összegyűjtése,
  • egészségnevelés megvalósítása,
  • állatok szeretetére való nevelés,
  • környezetünk megóvása, felhívni a gyermekek figyelmét, hogy ne szemeteljenek, ne rongáljanak tárgyakat.

  

Bölcsődénkben megjelenik:

  • „Zöld faliújság”, ahol a környezettudatossággal, környezetvédelemmel kapcsolatosan hasznos információkat találhatnak, olvashatnak a szülők,
  • szelektív hulladékgyűjtők.

   

Az elkövetkezendő 5 éves tervben szerepelnek:

  • esővízgyűjtő,
  • használt sütőolaj gyűjtő,
  • bogárhotel, bogáritató kihelyezése,
  • madárbarát kert, pillangókert,
  • méhlegelő,
  • fűszernövénykert,
  • veteményeskert,
  • mezítlábas park kialakítása.

  

A minket körülvevő természetünk közelebb hozása, a gyermekek érzékenyítése, a környezetünk védelme érdekében több jeles napot is megünneplünk a bölcsődénkben.

  • A Víz világnapja (március 22.)
  • A Föld napja (április 22.)
  • Méhek napja (április 30.)
  • Madarak és fák napja (május 10.)
  • Környezetvédelmi világnap (június 5.)
  • Autómentes világnap (szeptember 22.)

   

Az ünnepek, néphagyományok ápolásának a fontosságát is igyekszünk az egész nevelési év folyamán hangsúlyozni és ezeket a mindennapok gyakorlatába beilleszteni. Ezeket főként a jeles napok köré építjük, illetve a zenei nevelésben jelennek meg. A kisgyermeknevelők által énekelt dalok, mondókák, énekek közt megjelenik a magyar népi dallamok jellegzetes világa. Bölcsődénkben a tudatos zenei ráhatás valósul meg, de mindig önkéntes a gyermek részéről a bekapcsolódás. A korai életszakaszban a zenei nevelés alapozó jellegű, célja az örömszerzés. A gyermek figyelmének, érdeklődésének felkeltése, a zenei fogékonyság, befogadás kialakítása a célunk, amely indirekt módon történik.

  

Hagyományok, ünnepek, rendezvények:

  • Farsangi mulatság
  • Bölcsődék napja
  • Bölcsődekóstoló
  • Nyílt nap
  • Anyák napja
  • Apák napja
  • Húsvét
  • Gyermek-nap
  • Mikulás ünnepség
  • Luca-nap
  • Adventi készülődés

  

A bölcsőde törekvései közt szerepel:

  • a kisgyermeknevelők szakmai kompetenciájának erősítése, magas szintű pszichológiai, pedagógiai felkészültség megalapozása,
  • a csoportban lévő minden kisgyermeknevelő végezze el a Montessori szemléletű nevelésről szóló tanfolyamot, mely által a csoportokban szakszerűen, megfelelő minőségben alkalmazhatják ezt a pedagógiai szemléletet,
  • a gyermeki kompetenciakésztetés támogatása,
  • a szülőkkel való folyamatos kommunikáció, kölcsönös tájékoztatás, korrekt partneri együttműködés,
  • a szülők nevelési elveinek, szemléletének megismerése,
  • az elfogadó gyermek-kisgyermeknevelő kapcsolat kialakítása
  • a bölcsőde zöldítése, a dolgozók, szülők szemléletének formálása
  • a bölcsőde környezetének folyamatos dekorálása, szépítése természetes anyagok felhasználásával.

   

A bölcsőde és az óvoda kapcsolata

Fontosnak tartjuk a szomszédságunkban lévő óvodával való szoros kapcsolatot, együttműködést. A jó szakmai kapcsolat és az egymás iránti kölcsönös érdeklődés révén lehetővé válik a szakmai célok, feladatok megismerése, megértése, ezáltal biztosítva a gyermekek számára a zökkenőmentes átmenetet az intézmények között.

© 2013-2018 - BUDAPEST FŐVÁROS XI. KERÜLET ÚJBUDA ÖNKORMÁNYZATA